Képzelj el egy világot, ahol a világháborúk nem voltak olyan kíméletes kihatásúak, mint jelenlegi helyzetünkben. Egy olyan világot, ahol egyik központi hatalom sem tudott fölényes előnyre szert tenni és végül kénytelen volt bevetni leghalálosabb fegyvereit. Az emberek elszabadították az élő poklot és a maréknyi túlélő csoportok a földalatti Metro hálózatokba voltak kénytelenek húzódni.
Egy ilyen túlélő a játék főszereplője is, Artyom, aki az orosz metro hálózatokban éli mindennapjait, elbújva a felszínen tomboló hóviharok, radioaktív fertőzés, illetve a megannyi mutálódott lény elől. Az emberek életkörülményeik ellenére sem fognak össze, hanem kisebb politikai frakcióba tömörülve tovább harcolnak a megmaradt földért, élelemért és ideákért. Az állomásra is veszély leselkedik és így Artyom kénytelen továbbállni, hogy megmentse maroknyi társát a biztos halál karmai közül.
A játék eseményei a korábbi rész (Metro 2033) történései után egy évvel játszódnak, az "állomás" megmentése után veszik fel a fonalat. Jelenleg a történetről nem sokat tudni: Artyomnak egy ismeretlen rabot kell kiszabadítania az egyik frakció mozgó börtönéből, egy metro szerelvényről. A korábbi résznél a játék linearitására sok panasz érkezett. Ugyan hozhattunk bizonyos morális döntéseket, amikkel aztán a játék kétféle befejezését csalhattuk elő, mégis egy előre megadott útvonalat jártunk be minden alkalommal. Arról, hogy a Last Light egy nyitott, szabadon bejárható akciójáték lenne, még nem érkezett eddig megerősítés.
Az eddig közölt videók, információk alapján, a játék az előd nyomasztó, depressziós hangulata mellett, most is igyekszik hatásvadász jelenetek segítségével pörgős akciót, filmszerűséget kölcsönözni az eseményeknek. Földalatti kalandozásaink során megannyi anomáliával, mutánssal és ellenséges csapattal fogunk találkozni, akik igyekeznek megnehezíteni amúgy is sanyarú sorsunkat.
A túléléshez rendkívül bő fegyver armadával leszünk felszerelkezve, a teljesség igénye nélkül az alábbiak állnak majd rendelkezésünkre: egylövetű oldaltáras fegyverek, nyílpuska, forgótáras nehéz gépfegyver. Ezek mind a korábbi harcokból megmaradt és továbbfejlesztett, itt-ott extrákkal felszerelt szerkezetek (lásd extra tár, távcső, visszarúgás gátló, stb.). A játék pénzneme a fejlesztők nyilatkozata alapján továbbra is a fegyver töltény marad, amit becserélhetünk másik típusra, új fegyverekre, kiegészítőkre, elsősegélycsomagokra, illetve a felszíni látogatásokhoz szükséges gázmaszkokra is.
A pörgős jelenetekhez és az atmoszférához megdöbbentően részletes grafikai megjelenítés és hanghatások társulnak, amiről az alábbi videó megtekintésé után szerintem senkinek sem lesz kétsége:
Ötletes, hogy az elejét nem in game grafikával, vagy előre renderelt videóval oldották meg. Az előző rész hangulatát is nagyon jól idézi szerintem. Nagyon várós részemről.
Na, EZ igazán komolyra sikeredett. Brutál a fizika és nagyon bejönnek a fény effektek meg az eddig látott stukkerek is. Remélem a PS3 -as verza is ilyen korrekt lesz.
Am. éppen most olvastam a 2033 könyvet. Sajnos a játék (mármint az 1. rész) a nyomába sem ér az irománynak. De ez sztem megüti simán azt a szintet.
A könyvet én is el akarom olvasni egy ideje, csak vagyok olyan sügér, hogy eredeti nyelven érdekelne és azt még nem sikerült beszerezni. Lehet, hogy e-book verzió lesz belőle.
A Wii Hungary ! oldal a felhelyezett tartalomért semmilyen felelősséget NEM vállal ! Minden JOG fenntartva 2007-2011.Jogi Nyilatkozat ! Az oldal üzemeltetője: K&A Games