Regisztrált: 2013 márc 29 p , 10:23 Üzenetek: 2220
3DS-re rengeteg RPG található, de az biztos, hogy az Atlus játékaival nem lőhet bakot. Ilyen a Megami Tensei széria. Ha valaki látta a "Devil Survivor 2 The Animation"-t, sejtheti miről is van szó. A nagy Kami-sama (isten) kiválaszt egy "szerencsés"-t, aki újra formálhatja saját kedvére a világot. Üdv Apokalipszis!
Történetünk szerint szamurájok vagyunk, akik azt a nemes feladatot kapták, hogy védjék meg Mikado városát a démonoktól. Persze nem ennyire egyszerű, mint ahogyan hangzik. Hivatásunk során új világot fedezünk fel (szigorúan nem mondunk többet a story-ról, mint amit a trailer elárul, még a végén lelőnék a poént), egyre erősebb démonokkal találkozunk, amik egy egész várost is képesek romba dönteni. Szóval el kell a segítség az emberiségnek. Sajnos az apokalipszis előrehaladtával egyre veszélyesebb a helyzet.
Aki már találkozott legalább egy Shin Megami Tensei játékkal, annak sok minden ismerős lehet. Ami jól működik, azokat az elemeket szereti az Atlus a játékaiban újra felhasználni. Ilyenek a démonok és a velük való harc. Természetesen a palettában felbukkannak újabb démonok is, de azért a nagy része ugyan az, mint a Devil Summonerben, vagy a Soul Hackersben (és így sorolhatnám a Megami Tensei címeket). Ez azért nagy segítséget jelent a játékosnak. Ha tudjuk, hogy egy tűzdémonnal futottunk össze, akkor nem tűz támadást fogunk ellene használni. Jobb esetben blokkolják, immúnisak az ilyen támadásokra, de rosszabb esetben gyógyítják a démont és még "Smirk"-et is kaphatnak, ami könnyen megváltoztathatja a harc kimenetelét.
Általában az Atlus játékai a körökre osztott harcrendszeren alapulnak. Itt sincs másként. Egyedüli újításként a Smirk-et lehet felmutatni. Ha az ellenség gyenge pontjára tapintottál, vagy critical hitet ütöttél, akkor Smirket kaphatsz. Egy boostot, ami könnyen felboríthatja az erőviszonyokat. Például megnövelheti a sebzésedet, vagy újból támadhatsz. A harcokban nem csak magányos szamurájként lehet részt venni, hanem használhatjuk a magunk mellé állított démonokat is. Mindegyik démonnak más az erőssége, gyengesége. Más varázslatokra is képesek. Ezeket tudjuk alakítani a "demon fusion"-val. Ebben a Shin Megami részben is össze tudunk olvasztani több démont, hogy egy harmadikat kapjunk, mely örökli a szülők képességeit. Ezzel a funkcióval tudunk a leghamarabb egy magasabb szintű démont létrehozni. Sajnos a harcok során nem túl sok EXP-re teszünk szert, de erre a módszerre is szükségünk van. Ha egy démon a fejlődés során szert tesz egy új képességre, megtud minket tanítani rá. Így ezáltal mi is bővíthetjük a repertoárunkat.
Hogy ennyi minden található a játékban (nem csak a több, mint 400 démonra gondolok), nem teszi könnyűvé a dolgunk. Egy rossz mozdulat és máris halottak vagyunk, vagy pár démonunkat kiütötték a sorból. Ezért érdemes gyakran mentenünk. Esetleges halálunk után még megvásárolhatjuk a feltámadásunkat, de ez viszonylag sok Macca-ba kerül (játékbeli pénz). Szerencsére Play Coins-szal is tudunk fizetni. Annak az árazása már szolidabb. Ezek azok a pontok, amiket a 3DS sétáltatásával tudunk összegyűjteni, könnyebben is költjük el, mintsem a nehezen megszerzett Macca-t. Tartalékoljuk a felszerelések, démonok vásárlására. Ráadásul rengeteg démont Macca-val kell lefizetnünk, hogy mellénk álljon.
A játékban nagy kedvencem Burroughs, a személyi mesterséges intelligencia. Mintha nem egy gép, hanem egy elektronikába zárt démon lenne. A narrátor szerepét tökéletesen betölti. Elmagyarázza a játék mechanikát, a questeket kezeli. Például szól, ha már csak egy dolog hiányzik a teljesítéséhez. Az már csak plusz, hogy az angol szinkron is illik a karakterekhez. El is várom, hogy legyen jó a szinkron egy olyan játékban, amit teljesen leszinkronizáltak. Bár az fájó pont számomra, hogy a japán változatot nem tudom kiválasztani a menüből. Végül is ez legyen a legnagyobb baj. (Gondolom azzal már hatalmas lett volna a játék mérete, így is nagy az átlaghoz képest. Csak egy 4Gb-os memória kártyára fért rá - eShopból letöltött cím). Tudjuk, hogy a 3DS nem egy grafikai csodamasina, de mégis képes meglepetéseket okozni. Ezt főleg a 3D-nek köszönheti, mely olyan térhatást kelt, melyet talán csak a VR szemüvegek fognak felülmúlni. Nagyon hangulatos a szűk "katakombákban" démonokra vadászni, vagy épp előlük menekülni. Az összképet talán csak a harcok közben használt animációk rontják. Ilyenkor átvált a játék 2d-s megjelenítésre és mintha a DS korszakban marad volna. Igazán készíthettek volna valami szebb animációt a harcokhoz. A Fire Emblem: Awakening-ben igazán látványos battle-ök vannak.
A játékba még "belezsúfoltak" egy StreetPass funkciót is, mely csak a story módban való előrehaladás után aktiválódik. Sajnos vidéki lévén, biztos nincs olyan szerencsém, mint a Bravely Default-tal, hogy élesben is ki tudjam próbálni ezt a kis pluszt. Ha találkozol egy másik Soul Hackers-szel, akkor plusz 40 pontot kapsz a játékban. Illetve a profilhoz csatolt démonok harcolni tudnak egymással. Ilyenkor a támadó démon átváltozhat másik démonná. A változás felülírja az eredetit. Úgyhogy érdemes egy olyat választani a profil mellé, amit nem sajnálunk, illetve nélkülözni tudunk, mert a csatolt "bajtárs" nem kap EXP-t a játék beli barangolásaink után.
A zenéje modern, nem olyan dallamos, mint az Etrian Odyssey szériáé, de egy mai vagy a jövőben játszódó Tokyohoz nem is illene a teljes . Az a stílus maradjon a fantasy játékoké. Ennek a rész OST-jét is Ryota Koduka-nak (és "csapatának") köszönhetjük. Más Megami Tensei részeknél is ott a keze munkája. Mondhatni megvan a bejáratott csapata az univerzumnak. Itt is működik az a recept, mint általában az Atlusnál. Ami bevált, azon miért kéne változtatni?
Megszokhattuk, hogy a JRPG-k nem pár órás játékok. Ez a rész is lefoglalja az embert pár napra. A fő szálat 40-45 óra kijátszani, de ezt könnyen megduplázhatjuk, mert nem könnyű a játék. Arról nem is beszélve, hogy legalább 123 óra kell, ha minden teljesíteni akarunk. Szóval biztos nem kell aggódni a játék rövidsége véget, tartalmas.
Még nem játszottam az összes Megami Tensei játékkal (nem is fogok, mert annyi van), csak a Soul Hackers és a Devil Summoner részekhez volt szerencsém, de az biztosan állíthatom, hogy eme darabnak is ott a létjogosultsága. A világok reinkarnációba teljesen belefér, hogy az egyik Európára, modern Tokyora vagy egy digitális világra hasonlít. A világot úgy is csak a szerencsések alakítják kedvükre. Arról meg nem szabad megfeledkezni, hogy olyan annyira sikeres japánban a 4. rész, hogy újra kiadták 3DS-re. Még így gyorsan a Shin Megami Tensei IV: Final előtt.
Regisztrált: 2013 márc 29 p , 10:23 Üzenetek: 2220
7.4 font az akcióban. Az angol érdekes kérdés. Kinek mi a szókincse. Nézettek egy gameplayt vagy trailert. Ha túl sok ismeretlen szó van benne, akkor a játék se ígér jobbat.
9.9 a nintendolife szerint ha jól látom. annyira nem sok szó van amit nem értünk. de 4 új játék mellé+1-t megvenni? igaz most nagyon akciós és el lehet rakni későbbre? :-),
A Wii Hungary ! oldal a felhelyezett tartalomért semmilyen felelősséget NEM vállal ! Minden JOG fenntartva 2007-2011.Jogi Nyilatkozat ! Az oldal üzemeltetője: K&A Games