masinák
Hirdetés 2
Controller Infok...

Hirdetés

 

The Legend of Zelda - Miért kell a hagyományokat szem előtt tartani?
( Kategória: Riport Írta D@reeo - 2013 október 15 kedd - 23:08:54 )


Eiji Aonuma mostanában rendkívül elfoglalt volt, hiszen a nemrég kiadott The Legend of Zelda: The Wind Waker HD mellett másik két játék elkészítésén is dolgozott. Ezek pedig a The Legend of Zelda: A Link Between worlds és a Wii U-ra készülő új Zelda rész. A 4Gamer-el készített hosszú interjúban röviden beszámolt az új címről is és arról, miért egyedi a The Legend of Zelda.



4Gamer: A 2012-es E3-on bemutatott tech demo után, sok rajongót érdekel: hogy álltok a Wii U-s rész fejlesztésével?

"Minden rendben megy! Olyan széles vásznú felbontást és sajátosságokat építünk a játékba, mint tettük azt a Wind Waker-ben. Ez igaz oda-vissza, mivel egyes ilyen jellemvonásokat az új címből is helyeztünk a Wind Waker-be. Mivel utóbbi egy remake, bizonyos korlátokba ütköztünk a Gamepad használhatóságát illetően. Az új részben elég sokféle módon fel tudjuk használni ezt az eszközt."


4Gamer: Mivel látszólag mindkét játék nagy hatással volt a másikra, adódik a kérdés: lesz bármiféle kapcsolódás a két játék között?

"Úgy gondolom igen, lesz. Egy példa a Wind Waker HD-ből: rendkívül kényelmessé tette az utazást, hogy ezalatt a Gamepad-on figyelemmel kísérhettük a térképet. Szerintem ez más tereptípusokon is megvalósítható lenne, a tengereken túl. Azok az elemek, amiket a Wind Waker HD-ben - játék közben - szórakoztatónak éreztem, kétség nélkül visszaköszönnek majd valamilyen formában az új címben."




Miután csatlakozott a Zelda sorozat fejlesztői csapatához, Eiji Aonuma az Ocarina of Time készítésében segédkezett, majd több különféle Zelda játékot is készített, a Nintendo négy konzolgenerációját felölelő szakaszban. 4Gamer: Melyik számodra a legkedvesebb Zelda rész?

"Ez egy olyan kérdés, amit gyakran hallok, de számomra mindig az a legkedvesebb rész, amin éppen dolgozom. Ha elkezdődik egy játék fejlesztése, akkor reggeltől estig azon agyalok. Jelenleg ez a játék a The Legend of Zelda: A Link Between Worlds."



4Gamer: "Lenne itt egy fontos kérdés, amit magadnak kell feltenned, azzal kapcsolatban, hogy mennyire tartod fárasztónak a Zelda játékok készítését." - Ehhez érdemes tudni, hogy egy külföldi riport alkalmával Aonuma azt állította:"ha én megunom a fejlesztést, akkor biztos vagyok benne, hogy mások is megunják majd a játékot". Az interneten pedig elterjedtek olyan félreértelmezett megjegyzések, miszerint Aonuma belefáradt a Zelda játékok készítésébe.

"Értem." - válaszol Aonuma nevetve. "Ha azt mondom, fáradt vagyok, nem a Zelda játékok készítésére gondolok, inkább azokra az alkotóelemekre, jellemzőkre, amik a Zelda játékok alapját képezik. Ha már ennél a témánál tartunk, azzal kapcsolatban, hogy mindig mindent a hagyományos úton csinálunk, felmerül bennem a kérdés: Miért kell a hagyományokat szem előtt tartani?"

"Ha ezen nem változtatunk, nem készítünk semmi újdonságot. Ezzel megközelítjük kissé a The Legend of Zelda: A Link Between Worlds megrögzöttségét, illetve az új Zelda részt, amin folyamatosan változtatni szeretnénk. Ezzel pedig eljutunk a kérdéshez: Végül is miről szól a Legend of Zelda?"

Ezt a témát sokszor tárgyalják Shigeru Miyamoto-val a Nintendo-nál. Követelmény például, hogy szerepeljen benne Zelda hercegnő, de a játék nem feltétlen erre helyezi a hangsúlyt. A fejlesztőket az sarkallja, hogy valami olyan dolgot találjanak, ami a játékosok számára egyedülálló. Eiji Aonuma számára a sorozat lényegét az adja, hogy a játékosok olyan élményekkel gazdagodjanak, mint előtte soha.

"A tradícióra sokszor úgy tekintünk, mint korábbi munkák másolására. Ha folyamatosan másolunk, azzal a dolog fokozatosan veszít különlegességéből" - nyilatkozta Aonuma. "Így folyamatosan azon dolgozunk, hogy ezeket a részeket egyre egyedülállóbbá tegyük."



"Mindent összegezve, egyáltalán nem fáraszt a munka," - ismétli nevetve - "minél többet változtatunk az új részeken, annál izgatottabb vagyok. Azt szeretnénk elérni, hogy aki elsőnek csak arra gondol:'He? Ez Zelda?!, az később azt mondja majd:'Oh, ez tényleg Zelda. Függetlenül attól, hogy megjelenik-e benne Link, vagy Zelda hercegnő, illetve ahol nem számít, hogy Zelda egyáltalán hercegnő-e."

A riport eredeti nyelven itt érhető el.
[Beküldte Shepard]



Hozzászólás: 2 Nyomtatóbarát változat FACEBOOK TWITTER

 

Oldal létrehozási idõ: 0.3157 másodperc, 0.1328 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 48. Memória használat: 4,710kb