Scott Moffitt a Nintendo amerikai részlegének értékesítési és marketing felelős vezetője a Gamespot-nak adott rövid interjúban a Nintendo vívmányairól és a többi konzolgyártóhoz képest eltérő gondolkodásmódjáról számolt be. Elsőként a WiiU különlegességét emelte ki:„
Ha az új generációs konzolokról esik szó, elmondhatjuk, hogy mi kicsit másképp valósítjuk meg az elképzeléseinket. A Gamepad-ba beépített második képernyővel valami innovatív, újszerű és egyben különleges dolgot kínálunk, amit az előző generációs konzolokkal játszva nem tapasztalhattunk. "
Ugyan a Wii U az egyetlen hardware, ami támogatja a beépített második képernyőt, az Xbox One és a Playstation 4 is próbál hasonló alkalmazásokat és technikai megoldásokat beépíteni az új rendszerekbe (lásd Smartglass).
Majd pár szóban említést tett a 3DS és a Sony handheld közötti különbségekről is:”
A kézi konzolok esetében még inkább elmondható, más irányba tartunk a Playstation által forgalmazott Vita-hoz képest. A különbség pedig véleményem szerint az alapvető megközelítésben rejlik. Úgy hiszem, ők nem tesznek különbséget az otthoni konzolok és a handheld között, szerintük mindenki az otthoni játékot akarja folytatni a kézi konzollal, miután kilépett a szabadba.
Mi máshogy gondoljuk ezt, mások a benyomásaink. Távol otthontól megváltozik az emberek gondolkozásmódja, a játékhoz való hozzáállása és az arra szánt idő is. Nem fog senki 3 órát a konzol előtt ülve játszani chipset rágcsálva, helyette nagyjából 25 percet vár a buszra, vagy bármi másra. Így a játék adottságainak és a játékélménynek is idomulnia kell ezekhez a körülményekhez. Ezek alapján, úgy gondolom különböző stratégiával rendelkezünk." zárta beszámolóját Scott Moffitt.
Az interjú
egyes részei angolul is megtalálhatóak.